The level of practice in information technology for the subjects of basketball and gymnastics for students of the College of Physical Education and Sports Sciences
Keywords:
Tiknulujya AlmaelumatiAbstract
The research aims to construct a scale for information technology and also to create and apply metacognitive thinking skills among second-stage students in the subjects of basketball and gymnastics at the College of Physical Education and Sports Sciences, University of Al-Qadisiyah.
It is evident from the research hypotheses that there are significant statistical differences in the level of information technology usage among students at the College of Physical Education and Sports Sciences.
The researcher used a descriptive survey method and correlational relationships due to their suitability for the nature of the problem. The research population consisted of second-stage students in the subjects of basketball and gymnastics at the College of Physical Education and Sports Sciences during the academic year (2023-2024), with a total of 150 male and female students representing five classes in the college. The main scale sample consisted of 140 students, and the survey sample consisted of 10 randomly selected students for both scales.
References
- ربحي مصطفى عليان ، وآخرون : منهاج وأساليب البحث العلمي ، ط1 ، دار صفاء للنشر والتوزيع ن عمان ، 2000 ، ص53 .
- محمد حسن علاوي ، أسامة كامل راتب : البحث العلمي في التربية الرياضية وعلم النفس الرياضي ، دار الفكر العربي ، القاهرة ، 1999 ، ص139 .
- مصطفى محمود الامام واخرون : التقويم والقياس , وزارة التعليم العالي والبحث العلمي , بغداد ,1990, ص53
- عبد الجليل الزوبعي وآخرون : الاختبارات والمقاييس النفسية ، جامعة الموصل ، دار الكتب للطباعة والنشر ، ص43، 1981 .
- محمد نصر الدين رضوان : المدخل الى القياس في التربية الرياضية والبدنية,ط1 (2006) ص177.
- فاروق الروسان : تعديل وبناء السلوك الإنساني ، عمان ، دار الفكر للنشر والتوزيع ، 2000 ، ص210 .
- محمد شحاتة ربيع : قياس الشخصية ، القاهرة ، دار المعرفة ، ص98 , 1994 .
- صلاح الدين محمود علام : القياس والتقويم التربوي والنفسي أساسياته وتطبيقاته وتوجهاته المعاصرة ، ط1 ، دار الفكر العربي، ص232 ، 2000.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Al-Qadisiyah Journal for Physical Education Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.