The effect of using the hill climbing strategy in developing learning the crushing hitting skill with volleyball for fifth grade middle school students
Keywords:
Hill climbing strategy, smash hit skillAbstract
The study aimed to clarify the use of the strategy of climbing the plateau in the development of learning the skill of crushing hitting with volleyball for fifth grade middle school students. The data, and through the results obtained, it was concluded that the implementation of the strategy of climbing the plateau in the teaching of physical education contributed and increased the attention and interaction of learners with the scientific equipment and the development of their learning well, which reflected positively on the development of the crushing hitting skill with volleyball. The two researchers recommend that educational teachers should be encouraged to Sports in the use of this strategy in the teaching of physical education, which has a positive impact on raising the level of learners.
References
- شيماء عبد مطر التميمي : تمرينات التفكير الابداعي وتاثيرها في الاداء الحركي في الجمناستك الايقاعي ، رسالة ماجستير ، غير منشورة ، كلية التربية الرياضية ، جامعة بغداد ، 2002 .
- فائز غازي عبد اللطيف البياتي وبدري اكرم شهواز المطيري : الابداع الاداري لدى القادة المدراء وانعكاساته على كفاءة وفاعلية منظماتهم ، مجلة كلية المأمون الجامعة، بغداد – العراق ، العدد (7) ، 2002.
- فؤاد سليمان قلادة : الاساسيات في تدريس العلوم ،دار المطبوعات الجديدة ، الاسكندرية ،1981.
- محمد صبحي حسانيين وحمدي عبد المنعم: الأسس العلمية للكرة الطائرة وطرق القياس والتقويم (بدني، مهاري، معرفي، نفسي ،تحليلي) ، ط1، مركز الكتاب للنشر ، القاهرة، 1988.
- محمد عبد السلام : استراتيجيات التدريس الحديثة (دليل المعلم الناجح) ، ط1، مكتبة النور ، عمان ،2021.
- محمود عبد الفتاح : سيكولوجية التربية الرياضية ، ط1 ، دار الفكر العربي ، القاهرة ، 1995.
- ناهدة عبد زيد الدليمي : الكرة الطائرة ، ط2، الميزان للطباعة ، بغداد ، 2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Al-Qadisiyah Journal for Physical Education Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.