The effect of using a problem-solving strategy in learning the skills of breast handling and peaceful correction for female students

Authors

  • Huda Qahtan Tumaa Anbar University

Keywords:

problem solving strategy, chest handling, peaceful shooting

Abstract

The study aimed to determine the effect of the problem-solving strategy in developing the skills of breast handling and peaceful shooting for female students. The researcher used the experimental method for its suitability and the nature of the research problem. The research sample consisted of female students in the second stage of morning study at the College of Physical Education and Sports Sciences at Anbar University for the academic year (2023-2024). , and the researcher used appropriate statistical methods to process the data, and the researcher concluded that the problem-solving strategy has a positive impact on developing the skills under study.

References

محمود داود الربيعي: الطرائق وأساليب التدريس المعاصرة، ط1، عمان، دار الكتب الحديث، 2006.

- ظافر هاشم الكاظمي: التطبيقات العلمية لكتابة الرسائل والاطاريح التربوية والنفسية، بغداد، دار الكتب والوثائق، 2012.

- فايزة جمعة صالح واخرون؛ اساليب البحث العلمي منظور تطبيقي، الاردن، دار الحامد للنشر والتوزيع، 2009.

- علي سلوم جواد الحكيم: الأختبارات والقياس والأحصاء في المجال الرياضي ، جامعة القادسية ، 2004.

- فائز بشير حمودات و مؤيد عبد الله جاسم: كرة السلة, مطبعة جامعة الموصل, العراق, 1987.

- وجيه محجوب : التعلم وجدولة التمرين الرياضي , عمان ، دار وائل للنشر ، 2001 ،.

- وليد إبراهيم المهوس : التعلم التعاوني تأريخه وتطوره وإستراتيجياته وإيجابياته وسلبياته , مجلة دراسات تربوية وأجتماعية ، جامعة حلوان ، المجلد (11) ، العدد (4) ، 2005.

- فؤاد أبو حطب : القدرات العقلية , القاهرة ، مكتبة الأنجلو المصرية ، 1992.

- محمد محمود الحيلة : التصميم التعليمي نظرية وممارسة ، عمان ، دار المسيرة ,1999.

Published

2024-03-27

How to Cite

Huda Qahtan Tumaa. (2024). The effect of using a problem-solving strategy in learning the skills of breast handling and peaceful correction for female students. Al-Qadisiyah Journal for Physical Education Science, 24(1), 80–87. Retrieved from https://spojou.qu.edu.iq/index.php/qjpes/article/view/86

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.