The effect of the educational props strategy on mental visualization and the performance of the skill of standing on the shoulders with a parallel device for students

Authors

  • Ali Shakir Neamah
  • Ali Shakir Neamah

Keywords:

Educational props, mental visualization, standing on the shoulders in parallel

Abstract

With the development of learning and its diversity, the learner has become part of the education process, bears responsibilities towards other learners, and has become a participating and effective element in some educational units, especially since some learners have quick capabilities and capacity in learning. Therefore, it has become necessary to involve them within the unit and to take advantage of these capabilities and capacity in helping their colleagues.

The researcher resorted to using the educational props strategy, which depends on providing all kinds of continuous support to the learner in all parts of the educational unit with a different number of activities and events and not leaving him alone during the learning process, as the learner receives support from the teacher or by a colleague for the purpose of performing the skill well and getting used to it. and mastering them, as well as knowing the extent to which these pillars affect the mental perception of students and the extent to which they are affected by them.

References

محمد حسن علاوي ومحمد نصر الدين رضوان :القياس في التربية الرياضية وعلم النفس الرياضي ،القاهرة، دار الفكر العربي، 2000.

محمد العربي شمعون؛ علم النفس الرياضي والمقياس النفسي. ط1 : ( القاهرة، مركز الكتاب للنشر، 1999 ).

قاسم حسن حسين (وآخرون)؛ الاختبارات والقياس والتقويم في التربية الرياضية، الموصل، مطابع لتعليم العالي.

كمال عبد الحميد ومحمد صبحي حسانين؛ اللياقة البدنية مكوناتها، الاسس النظرية، الاعداد البدني، طرق القياس، ط1، القاهرة، دار الفكر العربي، 1997.

عطية محسن بن علي: الجودة الشاملة والجديد في التدريس، دار صفاء لننشر والتوزيع، عمان.2009.

خفاجة، مرفت علي والسايح، مصطفى: المدخل الى طرائق تدريس التربية الرياضية، ط1، القاهرة، مصر، 2007.

شلش، نجاح مهدي، وأكرم صبحي، التعلم الحركي، البصرة، جامعة البصرة، ط2، 2000.

Singer ، N. Robet . Motor Learning from ( monce mae Millan . Pablishing co. Inc.، New York . 1998 .

قاسم لزام صابر وآخرون : أسس التعلم والتعليم وتطبيقاته في كرة القدم ، 2005.

محمد عبد الغني عثمان : مصدر سبق ذكره ، 1987 .

يعرب خيون :التعلم الحركي بين المبدأ والتطبيق ،ط2 ،دار الكتب والوثائق ،بغداد ،2010 .

فؤاد سليمان قلاده : الأهداف التربوية وتدريب المناهج ، الاسكندرية ، دار المطبوعات الجديدة ، 1989 .

Published

2024-02-16

How to Cite

Ali Shakir Neamah, & Ali Shakir Neamah. (2024). The effect of the educational props strategy on mental visualization and the performance of the skill of standing on the shoulders with a parallel device for students. Al-Qadisiyah Journal for Physical Education Science, 23(1.1), 58–66. Retrieved from https://spojou.qu.edu.iq/index.php/qjpes/article/view/13

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.