The effect of the educational props strategy according to logical thinking on the performance of some gymnastics skills for students

Authors

  • Ali Shakir Neamah
  • Dr. Hamed Noori

Keywords:

Educational props, logical thinking.

Abstract

The gymnasts consist of a range of different movements, including ground movements based on the rug, some movements based on different and multiple devices, and these movements need strategies and methods for the purpose of teaching them. They are movements that have a kind of difficulty in performance, especially since they need very high concentration and continuous support for the learner who performs them.

We must look for the best strategies or methods that achieve this goal, facilitate the process of education, and help learners respond and interact with the learning process

Therefore, the researcher resorted to using the strategy of educational pillars, which depends on providing all kinds of continuous support to the learner in all parts of the educational unit in a different number of activities and events and not leaving him alone during the learning process where the learner receives support from the teacher or by a colleague for the purpose of performing the skill well, getting used to it, and mastering it.

References

محمد حسن علاوي ومحمد نصر الدين رضوان: القياس في التربية الرياضية وعلم النفس الرياضي، القاهرة، دار الفكر العربي، 2000.

هدى جميل عبد الغني، منظومة الريهوكام المعرفية، بغداد، 2019.

قاسم حسن حسين (وآخرون)؛ الاختبارات والقياس والتقويم في التربية الرياضية، الموصل، مطابع لتعليم العالي.

كمال عبد الحميد ومحمد صبحي حسانين؛ اللياقة البدنية مكوناتها، الاسس النظرية، الاعداد البدني، طرق القياس، ط1، القاهرة، دار الفكر العربي، 1997.

عطية محسن بن علي: الجودة الشاملة والجديد في التدريس، دار صفاء لننشر والتوزيع، عمان.2009.

خفاجة، مرفت علي والسايح، مصطفى: المدخل الى طرائق تدريس التربية الرياضية، ط1، القاهرة، مصر، 2007.

شلش، نجاح مهدي، وأكرم صبحي، التعلم الحركي، البصرة، جامعة البصرة، ط2، 2000.

Singer، N. Robet. Motor Learning from ( monce mae Millan. Pablishing co. Inc.، New York. 1998.

قاسم لزام صابر وآخرون: أسس التعلم والتعليم وتطبيقاته في كرة القدم، 2005.

محمد عبد الغني عثمان: مصدر سبق ذكره، 1987.

يعرب خيون: التعلم الحركي بين المبدأ والتطبيق،ط2،دار الكتب والوثائق،بغداد،2010.

فؤاد سليمان قلاده: الأهداف التربوية وتدريب المناهج، الاسكندرية، دار المطبوعات الجديدة، 1989.

امبوسعيدي، عبد الله، وأسماء الحضرمية، (2012)، العلاقة بين مستوى التفكير المنطقي لدى طلبة الصف الثاني عشر في محافظة الدخيلة سلطنة عمان وافهمهم للمفاهيم الوراثية، مجلة جامعة النجاح للأبحاث (العلوم الإنسانية)،مجلد(26)،العدد(4).

الخلايلة، عبد الكريم، وعفان اللبابدي، (1997)، طرق تعليم التفكير للأطفال، ط2، دار الفكر للطباعة، عمان، الأردن.

Published

2024-02-16

How to Cite

Ali Shakir Neamah, & Dr. Hamed Noori. (2024). The effect of the educational props strategy according to logical thinking on the performance of some gymnastics skills for students. Al-Qadisiyah Journal for Physical Education Science, 23(1.1), 67–75. Retrieved from https://spojou.qu.edu.iq/index.php/qjpes/article/view/14

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.