The effect of peer learning strategy on learning some basic soccer skills

Authors

  • Basheer Mohmmed Farhan
  • Ruaa Abbas Esiwed

Keywords:

Kinesthetic learning, Learn by peer, football.

Abstract

             The educational field in physical education and sports sciences witnessed significant changes that indicated the interest of specialists and researchers in developing the educational process continuously in order to raise the level of education and learners. Football is one of the most famous team sports in the whole world as practitioners, fans and spectators, and the game is distinguished by its inclusion of many basic skills. Basic skills in football and its mastery are the basic and necessary key to winning the match in the event of mastery after learning and familiarity with these skills.which is the peer learning strategy. Therefore, the research problem is summarized in the following question: Does the use of peer learning strategy have a positive effect on learning some basic football skills for students?.

The research aimed to prepare an educational curriculum according to the strategy of peer learning to learn some basic football skills for students. And to identify the effect of the educational curriculum according to the strategy of peer learning to learn some basic skills in soccer for students and impose the research. There is an effect of the educational curriculum according to the strategy of peer learning in learning some basic skills in soccer for students and in favor of the experimental group. Experimental design (two equal groups) experimental and control to suit the problem to achieve the objectives of the research. The two researchers conducted statistical analyzes, and the researcher concluded that stomach exercises, according to the peer learning strategy,.

References

- الحربي ، خالد عودة : فاعلية بعض استراتيجيات التعلم بالاقران في تحصيل طلاب المرحلة الثانوية في مادة الفيزياء واتجهاهم نحوها ، رسالة ماجستير غير منشورة ، جامعة طيبة ، قسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية ، المدينة المنورة ، السعودية ، 2010 , ص 123 .

- زهير الخشاب واخرون : كـرة القدم ، ط2 محدثة ، دار الكتب للطبـاعة والنشـر جامعـة الموصـل ، 1999 ، ص209 ـ 210 .

- زهير قاسم الخشاب وآخرون : كرة القدم ، دار الكتب للطباعة والنشر ، الموصل , 1999، ص213

- شامل كامل : محاضرات مادة الاختبارات على طلبة الماجستير . كلية التربية الرياضية جامعة بغداد :1998.

- طارق نزار الطالب ، اثر استخدام الجهاز المتوازي التعليمي المقترح في تعليم بعض المهارات الحركية للمبتدئين على جهاز الحلق المتوازي في الجمناستك : ( جامعة بغداد ، كلية التربية الرياضية ، رسالة ماجستير ، 1998 ) ، ص14 .

- ظافر هاشم : التمرينات التدريسي المتداخل وتأثيره في التعلم والتطور من خلال الخيارات التنظيمية والمكانية لبيئة تعليم التنس , أطروحة دكتوراه ، كلية التربية الرياضية ، جامعة بغداد ، 2002 ، ص 112

- عثمان ، عبير كمال : فعالية استخدام استراتيجية تعليم الاقران في تنمية الأداءات المهارية لدى طلاب شعبة الملابس الجاهزة ، رسالة ماجستير غير منشورة ، كلية التربية ، جامعة حلوان ، 2007م ، ص 15 .

- محمد سعد زغلول ويوسف محمد كامل : اثر استخدام الوسائط المتعددة على مهارتي التمرير من الاعلى والارسال الموجه من الاسفل في كرة الطائرة , المجلد السابع , العدد الاول , كلية التربية الرياضية للبنات , جامعة حلوان , 1995 , ص7 .

- محمود الحتاملة : الحصيلة المعرفية لدى مدربي ولاعبي الكرة الطائرة في الاردن ، رسالة ماجستير غير منشورة ، الجامعة الأردنية ، عمان ، الأردن, 2002, ص 112

- محمود داود الربيعي : طرائق واساليب التدريس المعاصرة ، عالم الكتب الحديث ، الاردن ، 2006 , ص 193 .

- Linda L. Griffin and others (1997) op.cit.p,239

- Klara Gubace, Action research on atactical approach teaching tennis class, Journal of motor behavior, march, 1999 , p, 89

- Good lad. S & Hirst، B. (1989) “ peer tutoring New York: Nichols publishing. U.S.A.p 13-14.

- Gagnon، A.W & Conoly ، J.C (1997) “ Academic and Curriculum Intervention with Aggressive youth In Goldstein” A practical handbook ، New York: The Guilford press. U.S.A.

Published

2024-02-16

How to Cite

Basheer Mohmmed Farhan, & Ruaa Abbas Esiwed. (2024). The effect of peer learning strategy on learning some basic soccer skills. Al-Qadisiyah Journal for Physical Education Science, 23(1.1), 104–113. Retrieved from https://spojou.qu.edu.iq/index.php/qjpes/article/view/22

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.