The use of educational technology for football curriculum from the point of view of students in the college of physical education and sports since in Al-Furat Al-Awsat territory.
Keywords:
educational technology- football curriculumAbstract
The research problem appeared in answering the following question:Were modern methods of educational technology used when teaching football subject's for the first stage in the faculties of physical education and sports sciences in the universities of the Al-Furat Al-Awsat territory.? The study aimed to identify the most technological means used in teaching football for the first stage of the faculties of physical education and sports sciences. In order to answer this question, the researcher had toIn building a scale (the reality of using educational technology for football).
For the purpose of completing the construction, it was necessary to use the building sample, who are students of the first stage in the faculties of physical education and sports sciences for government universities in Al-Furat Al-Awsat territory (Babylon, Qadisiyah, Kufa, Karbala and Al-Qasim Al-Khadra). The research community reached (462) male and female students, the number of males was (412 ) and females (50) students, while the sample of the experiment amounted to (394) students, and the percentage amounted to 85.38%.As the number of students reached (344) male and female (50) female students were chosen at random and after following all the special steps in constructing the measurements, the scale was adopted and distributed on the sample to draw the results and after treating the results statistically to obtain information according to the answer to the question posed above in the research problem and it was concluded The researcher: The preference of using means that link two senses, such as sight and hearing, at the first levels, such as slides, PowerPoint, films, and others.
References
ربحي مصطفى عليان ، وآخرون : منهاج وأساليب البحث العلمي ، ط1 ، دار صفاء للنشر والتوزيع ن عمان ، 2000 ، ص53 .
قاسم المندلاوي وآخرون : الاختبارات والقياس والتقويم في التربية الرياضية , جامعة بغداد ,بيت الحكمة , 1989, ص 157.
عبد الجليل الزوبعي واخرون : الاختبارات والمقاييس النفسية , جامعة الموصل , دار الكتب للطباعة والنشر , 1981 , ص43 .
مصطفى محمود الأمام وآخرون : التقويم والقياس ، وزارة التعليم العالي والبحث العلمي ، بغداد ، 1990 .ص67
ربورت ثورندايك ، اليزابث هيجن : القياس والتقويم في علم النفس والتربية ، مركز الكتاب ، عمان ، الأردن ، 1989 . ص64.
وهيب مجيد الكبيسي : الاحصاء التطبيقي في العلوم الاجتماعية , بيروت , مؤسسة مصر مرتضى , 2010 , ص247 .
محمد السيد علي . تكنولوجيا التعليم والوسائل التعليمية , دار ومكتبة الاسراء , ط2 , طنطا 2009, ص339 .
العبد الكريم, صالح بن عبدالله . واقع استخدام معلمي العلوم في المرحلة المتوسطة بمدينة الرياض للحاسب الالي ومعوقات استخدامه , مجلة القراءة والمعرفة , مصر عدد 137, سنة 2012, ص237-257 .
ابو احسان , خالد احمد صالح , معيقات استخدام الوسائل التعليمية التي تواجه مدرسي المدارس الحكومية في تعليم العلوم والاجتماعيات في محافظة الخليل , رسالة ماجستير غير منشورة , جامعة النجاح , نابلس – فلسطين , سنة 1998.ص76.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Al-Qadisiyah Journal for Physical Education Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.